nu är det vår och hormonerna bubblar

Det kan jag lova,... jag har märkt det på min pollenattack iallafall!
Hela ögat svullnade igen.

Det började väl nere i gbg där det inte fanns kvar någon snö antar jag.

Jag har börjat på drottninggatan, det är därför jag inte hunnit uppdatera något sen gbg.
Direkt när jag kom hem slängdes jag in i tusen saker att göra.
Jätte kul och skönt. Men man har varit lite upptagen då..

Men det var ju fantastiskt..
FÖRSTA dagen inne i stan, på drottninggatan..
gråglomig, små finnig, HELT osminkad, rödsvullet öga..
suck.
Jävla pollen.. det var ingen ide att sminka sej eller försöka dölja något.
Jag varvade med att badda med lite vatten och att smörja in mej och att droppa i ögondroppar.
Så det var inte ens att tänka på smink.

Jag spacklar väl inte mej SÅ hårt, men det hade iallafall varit skönt att kunna pudra över gråglomigheten och små finnarna.. och kanske ha mascara så ögonfransarna syntes..

Dessutom så vimlar det av tillpiffade brudar där jag jobbar.
Eftersom det är en skönhetssalong till att börja med.
Sen jobbar vi ihop med en av dom största butikerna för löshår och extentions.
Tror du det är några snygga brudar som rör sej där?

Ja och här har vi vår nya nagelteknolog "pekas på mej"
det var typ bara att svara "nöff"
Jag kände mej så hemsk, jag ursäktade mej för pollenallergi hela tiden tror jag.. suck.
Det är ingen höjdare..

NEJ det är inte viktigast i hela världen att vara snygg och spacklad..

Men om man jobbar på en skönhetssalong, och alla ser fräsha, pigga och snygga ut och man kommer där o ser ut som ett slakt.. och DESSUTOM .. FÖRSTA dagen! då man ska göra någon form av ett bra intryck kanske..
mjah.

Och sen åkte jag in till Harry B för att hämta upp en mick åt en.
Jag gick in och gick fram till folket som jobbade och frågade,, men han som skulle möta mej hade inte kommit,
så jag fick vänta 20 min.

Som TUR var så tänker man ju att "ingen av dom som sitter här nu kommer att komma ihåg mej om en timma"

ni pojkar.. tänk er 4dagar-1 v skäggstubb... fett stripigt hår och en svettig ful tshirt.. DÅ kanske ni kan förstå hur jag kände mej.

tacka fan för LUGG säger jag bara... det kammade jag över ögonen hahhaa..

Ah, nog om det... det var tragiskt.


Igår var det tänkt att vi skulle ut på Anchor med Mamma och kolla på Mickey Moody.
En orginal medlem från gamla whitesnake.

Men det gick inte riktigt som det skulle.
Mammas planer gick åt helvete och när hon väl kom in dit så fick hon reda på att han bara spelade på fredagen..
Så hon ringde upp Zikkan som satt och körde oss in och meddelade att han inte skulle spela och att dom skulle åka hem istället.
Så vi tänkte att vi hittar väl på något annat..
efter lite runtkörning och fel körning i stan så kom vi fram till att vi skiter i det... vi köper mat och åker hem,

På vägen till maten så ringer mamma och undrar vad vi gör.
Jag sa att vi var på väg att åka hem.
-jaha så ni åker hem altså?, ja vi gick in på en liten öl vi, sa hon.
Jag svarade att
-jahaa.. skulle ni inte hem?
-jo då,det ska vi -
sen knyckte Johan luren och var fly förbannad

-är ni på väg hem??? hallå... du vet att din Morsa är i stan va??? 
-ja, sa jag.
(han börjar skrika)
- jaha... så om ni bara tänker ändra planer mitt i så...
- MITT I?  ( nu blev jag förbannad som satan och höjjer rösten och skriker tillbaka.. man ringer inte bara upp mej och skriker mej i örat sådär)
-ni skulle ju för fan åka hem!, varför ska vi åka in då?
- Vi får snacka sen, jag är så jävla förbannad nu så jag vet inte vad, skriker han tillbaka.

oj oj oj vad jag kokade.. jag höll på att flippa.. jag har fått så nog av det där.

Mamma tog luren igen
- ja hallå
- vaffan skriker han på mej för??? skulle ni inte hem?
mamma svarar lugnt
- jo det skulle vi, jag sa att vi skulle det jag vet.
- ja men varför blir jag utskälld då?
- jag vet inte.. jag ska ta det där med honom

Det är inte ok. Det är INTE ok.
Men jag känner att mitt temprament börjar förändras.. jag tar mindre och mindre skit. (bra)
Jag har fått såååååå nog av såntdär.
Dessutom är jag långsint.

Jag och mamma pratade lite senare när hon var på väg hem, och vi avslutade med skratt så allt är lugnt så sett.. men Johan kommer inte undan utan att be om ursäkt denna gången.

Så det blev som ni mäker ingen utgång.
Men såklart, då får jag sms från lite olika håll som frågar om jag är på anchor.. för dom är där..
så jag hade kunnat gå dit istället.
Men ärligt talat så vet jag inte om det hade blivit så bra.
Eftersom Johan stannade kvar där inne och så arg som jag var på honom igår (och han tydligen på mej) så vet jag inte direkt om det hade slutat med en kram...


Så kvällen avslutades med världens bästa grannar, en film och lite Mc Donalds..
och sen lite Left 4 Dead på Xbox 360.
kärlek.

Nu ska jag jobba lite..
ska skriva ut prislistor och reklam och grejja och dona..
Om jag hittar laddaren till kameran så ska jag ta kort på nya salongen så ni får se :)

puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0