trött trött, men nu är det söndag :)

Är vi dom enda två som älskar söndagar? =)

Fast idag är jag riktigt trött. Vi båda har haft en fullsmäckad helg. Fast jätte mysig!

I torsdags åkte vi upp till pappa som har en gård en bit härifrån, ca 1½ timma.
Mja, det var  70 får, ca 40 hundar och en massa folk.  Full rulle altså.
Han och hans fru har en kennel, och nu börjar vallkurser och utbildnings säsongen.
Så när vi vaknade på fredagmorgonen så var redan kurserna i full gång.
Vi bara gled runt och tittade på dom otroligt skillade hundarna och deras duktiga ägare.

Solen sken som bara den, och jag fick minsann lite färg i ansitet.

Vi åkte hem på Fredagen och mellanlandade hemma, jag hade en kund, Zikkan åkte hem och fixade till sej, sen packade vi bilen full med Loppis grejjer och åkte ut till Mamma och Johan.
Vi sov kvar där över natten, sen stack Johan o Zikkan på kizz convention nere i Västerås.
Jag och mamma stod med 3 till och hade lite Loppis... hela dagen! haha.. 10-16... och ni tror väl inte att solen tog ännu mer då??
Jag blev toooooooook solbränd!! knappröd på den huden som visades... hade Tshirt så nu har man bonna bränna! och ansiktet blev som en kräfta.. fasen att man ska va så sol känslig!
Aja, det har lagt sej liiite nu iallafall..

Jag och mamma fick ner på restaurangen på kvällen tillsamans med några vänner och åt och drack upp stora delar av vinsten för dagen, det var den godase hambugar tallriken jag ätit! vi var såååååå hungriga. Gott gott.
På vägen hem fastnade vi hos grannen. Satt ute på hans altan och babblade till kl 3. sen gick vi hem och sov.
så vi var utomhus från kl 9 på morgonen till 3 på natten, vilket resulterar i att jag är sååååååååååå trött idag!
MEn det var en jätte mysig helg.

Zikkan hade vist kul han med, det är ju bra! :D Lite kvalitets tid med svärfar (den ena) :)

Vi har sagt att jag ska hjälpa till uppe hos pappa på gården nu undersommar helgerna då och då. Med lite matlagning och så till alla kurs gäster. Känns roligt, det kan nog göra mej och pappas relation mycket gott.
Vill ju tråffa honom mer, OCH få vara ute mer.  så det är ju bara bra,

Ska kramas lite med min härliga sambo nu såhär på söndags natten,
Ha det bra! och akta er för solen!!   hehe, brännan är inte att leka med ibland!!
kram!

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Som mycket solkänslig så tipsar jag om Aloe Vera Gel på Apoteket. Kostar c:a 70 kr och är jätteskönt, speciellt om man ställer tuben i kylskåpet.



Lät som en mycket skön helg för övrigt:)

2009-05-04 @ 09:35:56
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Mötley Annika

Nä men inte e ni dom enda som älskar söndagar ...låter som ni haft de trevligt va bra massor av kramar till er längtar tills min ekonomi tillåter att jag kommer ner till er ..

2009-05-06 @ 19:25:16
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

titta in på min blogg då så får du se en färgexplosion, hihi!

2009-05-07 @ 22:25:05
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Karin

nä...inte roligt att bränna sig....)))

2009-05-11 @ 06:29:09
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Hallåhallå=)



Haha Jaha. Vilken jävla tur att ni inte var hemma då vi kom då för jag tänkte göra en "Vi är här nu!" -entré och bjuda in mig själv på öl.

Du hade förmodligen tyckt att jag vore sjuk i huvudet =) Hahaha



Allt bra då?? Själv sitter man och är godissugen och less över vädret. Men som sagt. Vi hittar jättegärna på något. Blir inte av när vi inte kommer härifrån. SOm sagt, inte så van vid oväntade besök.



Men är inte ni från Sthlm?

Jaja, för min del kan vi ta en kaffe/öl eller whatever bara trevligt med sällskap =)



Ha det guld.



(och tanterna kommer få smaka på hämnd. tro mig)



Hahah

2009-05-11 @ 17:44:59
URL: http://nicolinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0