Nu är det höst

Nu är det faktist höst igen.
Borde tagit på mej varmare kläder och vantar i morse när jag gick till bussen.

Ska blir mysigt med höst. min favorit del av året.
Vackra färger, lagom kallt, lite ruskigt o så, så man måste ha lite varmare kläder.
Mysiga hemmakvällar med tända små lampor och tända ljus, Lavender på balkongen.
Jag tycker helt enkelt om det :)

Blev höst deppig förut, men det försvann för två-tre år sen när jag bestämde mej för att jag inte skulle ha det längre.
Rätt enkelt faktist, Det hela sitter ju i ens eget huvud, så om man bestämmer sej för att inte vara så mer så fixar det sej.
Lätt för mej att säga va??
men jag har ju gjort det, så jag vet ju =)


Jag har ju tatuering på armen nu ja. .. var lite över en vecka sen.
Måste lägga upp bild på det när jag kommer hem.
Jag är lite dålig på att komma ihåg sånt.

Och så fyllde jag år i fredags.
Min pappa skickade ett sms "grattis på födelsedagen"
men han kom inte över, han undrade in om jag hade någon födelsedags fika eller något.
Jag -ringde- till honom när han fyllde år och grattade, och ville bjuda honom på middag och så, men han hade intetid med det och skulle höra av sej.. men han har väl fortfarande inte tid med mej.
Han har ju fullt upp med sin familj.
Jag åkte till min farbror på lördagen efter som han fyller år dagen efter mej.
Och vem sitter där?
Jodå.. Pappsen..
mhm.
Nåja... jag vet ju att jag inte direkt är prioriterad där.
Det gör mej skitlessen, men jag har ju förstått hur det ligger till efter alla åååår av kämpande från min sida.
Det var ju lite bra ett litet tag där mellan oss... men ja... vad säger man.

Som Angelica sa (min ingifta kusin)
Pappa är man inte för att man fysiskt hjälpt till att tillverka någon.
Pappa är man när man finns där vid ens sida, bryr sen och ställer upp.

Det här är ett jäkligt känsligt ämne och det är något jag ältar i mitt huvud nästan varje dag.
har saknat min pappa i flera flera år.
Men jag lever på hoppet.
En dag kanske han vaknar till liv och inser att han bara har ett enda barn, en enda dotter.
Och det är allt han någonsin kommer ha.

aaaanywas
det är kaos på jobbet, saker och ting ska göras om och över 20 st kommer att få gå.
Där bland jag antar jag. Tar det inte som en förolämpning direkt, min tjänst kommer ju att försvinna så.
Jag har annat i mitt liv jag hellre satsar på än detta.
Så jag går just nu bara och  väntar ut tiden.
Men det är lite läskigt ändå. Man måste ju ha en ekonomisk inkomst. man måste ju ha en grund att stå på.

nu ringer min älskning, vi ska på lunch :)
ha det fint allihopa!

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Grattis i efterskott, hoppas att zikkan framförde hälsningen!

Jag vill ju se bild på tatueringen, såååå spännande ju!

Låter inte kul med pappatankarna, hoppas han inser vilken fin dotter han har snart...

Hoppas att allting är bra med er, jag är ledig i veckan och håller på å målar och donar här hemma!!

2008-09-01 @ 19:57:49
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

Hoppas zikkan grattade dej från men :) vi ses snart å snart har jag oxå en till tatuering kramar Annika

2008-09-01 @ 19:59:19
URL: http://motleycrue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0