Höööööst

Är det inte underbart?
det är så vackert och skönt ute :)
Enda nackdelen jus tnu är att det är så kallt på morgonen. Men det känns som skitsamma.
Jag älskar hösten, sen jag blev av med paniken som brukar följa med.
Längesen jag hade en höst depperition. Det är ju sååå skön årstid!  Börja ha tända ljus hemma, vackra färger ute överallt, lagom kallt så man får börja ha halsduk o sånt.
Tillomed regnet är skönt på hösten. Det låter så mysigt när det regnar på alla löv som ligger på marken.

Igår var vi på Rimbo marknaden, det var mysigt och stoooort. :)
Hittade mamma där bland allt folk. Hon gick o strosade runt själv.
Hon hade gått där med Janet, tur att hon hade åkt redan när vi kom.
Tycker verkligen INTE om den där .. hur säger man det?... eeeh... jag kommer inte på några snälla synonymer,
lösaktiga fjant?  ja det får bli bra.

Hon är altså en granne och kompis till min mamma, vän känns som ett för starkt ord.. polare är nog bättre.
liite yngre än mamma.. hon borde iallafall vara 40 någonting.

När mamma gifte sej så kom hon altså på fullt allvar fram till mej och sa att
"jag måste få hångla med din kille innan kvällen är slut"
Ja vad säger man. jag skulle kunna göra ett jääääätte långt inlägg om henne, men orka!
haha..

Nästa vecka ska jag sätta in nya dreads. :)
Dom kommer bli så jäääkla snygga, Lillskiten ska göra dom.
Får lägga upp bild när dom kommit i.

Oh jag vill komma igång med min butiiiik nu!
Går fortfarande och väntar på hur det kommer bli här på jobbet, och det verkar bra dra ut på tiden hela tiden!
så segt. =/  
Men jag ska iallfall åka in och göra klart min kurs på LCN så jag får diplomet för nagelteknolog i handen.
Har bara en enda kund kvar på skolan innan jag är helt godkänd.
Det skulle vara rätt fint och få ha det där lilla pappret på väggen.
Men jag skulle vilja ha lite mer praktik innan jag åker in och gör slutprovet.
Vill VETA vad jag gör när jag klarar det, inte bara "klara" det om ni förstår vad jag menar.

Så känner ni folk som behöver få naglarna fixade så skicka dom till mej!
Dessutom så har jag en jäkla brist på pengar så det skulle vara jäkligt skönt med klite klirr i kassan.
Vissa saker i livet har kostat lite väl mycket mer än förväntat så vi sitter lite ekonomiskt trångt just nu.
Man blir alltid lika förvånad när folk är snåla som råttor mot en när man själv ställt upp till 120% och gjort hur mycket som hellst för personen i fråga.
Man behandlar ju andra som man själv vill bli behandlad, men den gubben går inte så ofta.
 Ifall någon finns där för mej så mycket det bara går och lägger ner fleeera timmar på att försöka få min dag lite enklare och hjälpa mej upp på fötter när jag trillat, ställa ordning saker i mitt liv och ger bort ens egna ägodelar när mina kajkar ihop så drar jag fan inte åt mej snål brallorna när jag får chansen att ge tillbaka!
Jag är jätte irriterad på det just nu, men jag ska bara låta det gå.. får se om han vaknar upp någongång o tänker till.,
Han vet om att vi är mäkta besvikna, men det verkar inte spela så stor roll.
Pengar är viktigare än blod och vänskap.
Det är så man gör världen till en ensam plats i långa loppet.

Nu ska vi ha lunch :)
sen är det inte lång tid kvar tills man får koppla bort jobbet i några dagar
yeay!!

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

trevlig helg mina kära :)

2008-10-03 @ 13:40:57
URL: http://motleycrue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0