Singing out the pain

Nu har jag gått o köpt mej lite saker igen.
Jag kunde inte riktigt låta bli.
Efter 9 års tjat från Fidde och lite alla möjliga anledningar så har jag nu köpt in ett externt ljud kort och en mikrofon.
Med tillhörande program oxå, så nu ska jag börja sjunga in lite låtar som legat på vänt.
Jag måste börja våga.
Jag ändrar ju på allt annat i mitt liv just nu så varför inte, nu är väl den bästa tiden om någon.

När allt klumpar ihop sej så sjunger jag alltid ut det, så alltid kunnat göra det.
Eftersom musik är så stor del av mej o mitt liv så har det alltid lättat eller peppat när man mår glad eller lessen.
Nu mår jag inte så värst dåligt, men det är mycket som händer och man blir lite förvirrad och tappar lätt fotfästet.
Men allt blir lite lättare när jag stänger av ett tag och sjunger.

Så jag tänkte att nu jävlar ska jag lära mej sjunga med mikrofon igen,  gjorde det förut.
Både i skolan och på fryshuset, men sen fick jag någon jäkla mikrofon skräck o sen dess har ja blivit as blyg.
Singstar går ju an, men där sjunger man inte ut riktigt, man bryr sej ju bara om poängen.. haha!
o det är sällan det låter speciellt bra heller.

Jag känner mej peppad som fasen faktist och sitter som ett litet barn och väntar på paketet.
Skönt och få något att pausa med lite mellan varven, och kanske få utveckla den biten igen.

Hoppas ni har haft en underbar helg med allt festande!

Vi var ju på Lunacy fredags som jag skrev om nyss.
Det gick över förväntan och jag tycker inte alls det är jobbigt på samma sätt nu.
Lite vemodigt var det såklart, och det är det nu med, men inte alls i samma grad.
Känns fiiiint!

Anki fyllde år igår. Så vi var där ett tag.
Hennes presenter har inte hunnit komma ännu så jag bakade lite cupcakes till henne.
Hon hade lagt in en liten önskan om det med.















Visst är dom söta??
min favorit är den med glitter och gula blommor och tåtar som sticker ut på sidorna :)

nåja, nu ska jag ha en mys söndag,
Ha det bra alla!! kraaam

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

Så fina :) Lycka till med sången , vi ses i december krammm

2008-11-02 @ 13:43:21
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

tjusigt!

Vi kanske ses snart!

2008-11-02 @ 21:54:46
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ice Lady

Åh, vad de såg goda ut!! Får jag & Annika önska sådana tills i december när vi kommer ner till Sthlm? :-P



Hopps verkligen vi hinner träffas och UMGÅS då!! Kram (blev det någon rolig Halloween-utekväll för dig?)

2008-11-03 @ 15:05:44
URL: http://icelady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0