Tjohoo

Folk läser faktist min blogg :) det känns skojjigt.
Håller helt med det Bettan komenterade om att vi svenskar tänker för mycket istället för att leva i nuet.
Om man planerar för mycket så kanske man glömer bort att leva.. eller inte hinner för man har för mycket planering att ta itu med.
så   ÖÖH ZIKKAN! Dags o flytta o skaffa ungar!  (^_^)<3

Vi klagar för mycket istället för att göra något åt det oxå, haha! jag hör inget annat än klagomål på mitt jobb t.e.x men ingen orkar skaffa sej ett nytt.
och jag borde inte klaga med tanke på att jag är på väg mot en ny karriär.
Men ändå så gör man det.
Jag har kommit fram till att jag inte trivs här för att jag får för lite hjärnstimulans
jag får inte tänka själv...
jag vill planera upp mitt jobb själv och ta egna initiativ och ha ett finger med i spelet om hur jobbet ska utföras för bästa resultat.
men här går man bara som en Lemming och gör det man är tillsagd och inget mer.
Jag vill ah en chans att få utvecklas.
men här så spelar det ingen roll, varför ta utbildningar och kurser? det kommer ändå inte förändra den uppgiften jag har på det här stället.
DÄRFÖR har jag bestämt mej för att öppna eget tillslut. :)
så i sommar ska jag börja med alltihop.. i juni är jag färdig utbildad!
Dom går igenom lite eget företagande på kursen med, eftersom dom flesta nagel terapeuter har eget.

Jag o Zikkan har börjat "vårat nya liv" nu oxå.
Vi försöker sluta med Läsk och hålla oss borta från Godis,
nu får det fan vara färdig fläskat.
vi båda har gått upp i vikt sen vi träffades och vi har bara oss själva att skylla.
Vi har satt upp våra första mål att nå.
Små, kortsiktiga mål... då känns det lite lättare.

Nu kom alla terminalare upp på rast så nu blev det full fart här
skriver mer en annan dag!
Kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0