sommar läsning

Jag har satt igång och verkligen läst en bok för en gångs skull, det händer.. men det är inge ofta jag gör det.
"Säg det inte till någon"  heter den och handlar om en tjej som hamnar offer för det helt sjuuuuuuuka magdalenatvätterierna under 1900-talet på irland.
Altså.. jag blir helt chockad samtidigt som jag blir helt förkrossad av det  faktist händer såntdär fortfarande.

Sista maggie tvätteriet som stängdes var 25/9 1996, det är inte speciellt längesen.
Det förvånar mej inte helt att det har gått till sådär.. men det slutar aldrig att chocka mej.
Fy faaaan säger jag bara.
Om någon är medveten om vad som händer i dessa religösa sekter så fattar jqg fan inte hur man gladeligen kan ta emot den där tron, eller någon tro för den delen.. ingen är bättre än någonannan, dom är bara sjuka på olika sätt.

om ni pallar det så läs den, den är inte enkel att ta sej igenom, man måste lägga ifrån sej den för att andas och komma tillbaka till verkligeheten man själv lever i, men fy satan så "bra" den är.
hemsk, chockerande och trollbindande.


Nunnor och präster som man ser som så oskuldsfulla människor... ah.. nä jag ska nog inte uttala mej om vad jag anser om sånt folk just nu.. inte bra såhär öppet. 
men läs den. 



Alla tankar och all värme  till Kathy!!! Hoppas du finner vad du är värd och mer därtill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0