Sista dagen

nu är det ju snart slut på året.
Jag har fått mycket gjort, har utvecklats massor.  :)

Och imorn bär det av till föräldrarna igen, skönt ska det bli!
tycker om att vara där ute man känner sej trygg och hemma därute.
Och så kommer Matte, Hasse och Micke ut.  Kanske Cissi och vem vet, kanske t.o.m Sari.
Det vore skitskojjigt.
Det blir väl bad tunna och sing star o fest i vanligordning ;) skojj skojj!

Idag fick jag min nya Laptop.
Beställde den från 3, så jg har trådlöst bredband i oxå. Skit bra när jag ska sköta webshoppen o allt sånt, då kan ja göra det på salongen.
Kan ha kundregister och allt sånt där med. as bra! :D
ska bara hitta bra program för allt.

Jag var hos min underbara kollega Angeliqe igår och gjorde en ansiktsbehandling
Inte hade jag kunnat tro att det skulle bli sån extrem skillnad!
jag är jätte nöjd och min hy är som en barnrumpa! 
nu lovar jag att ta bättre hand om mej själv, men den fina eksem bakgrunden jag har så värdesätter jag att ha fin hy rätt mycket. så nya produkter är beställda.. haha..lite rengöring o sånt. 
Hon var hos mej imorse så jag fick återgällda tjänsten gen om att ge henne en lyx manikyr med peeling massage och inpackningo sådär.. så hon fick njuta lite tillbaka ;)
Ge och ta lixom! 

 
Men det här med att skaffa FA skatt var fan inte så lätt som alla säger.
Förstår nu varför många avstår från att starta eget!!!
huvva vad mycket man ska fylla i, jag kan inte göra de här själv. förstår ju inte ens halva skiten som ska skrivas.
jag ska räkna ut MOMSEN för ett helt jäkla år frammåt!? hur ska jag kunna det?
vet ju inte ens vad jag ska ta i moms för skiten ännu, det är ju två hela olika saker jag ska göra.
en bit är tjänster o en bit är varor.. lätt att "höfta" då ??
och dom ska veta vad material kostnad och utrustnings kostnaden är oxå
HUR ska jag kunna veta det?
jag vet inte hur mycket som går åt ännu.. jag har inte jobbat med de här förut!?
det är bara små exempel på vad jag ska fylla i.
slutar väl med att jag skiter i alltihop o hamnar på något grått lager igen.. :(

Jag har inte så mycket nya bilder åt er heller, har inte fotat så mycket på sista tiden.
Mest varit förvirrad och snurrig, haha!!
but its all goood, saker händer ju

utom min nya frisyr


färgerna gör sej inte riktigt rätta där, men skit samma... slingorna är rosa iaf ;D


Vill önska alla ett gott nytt år!!!!!!!!!!!!!!!!!
och hoppas ni får en fin minnesvärd nyårsafton!
KRAM!


Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

GOTT NYTT ÅR krammmmm

2009-01-02 @ 12:39:59
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Ice Lady

Ha ha ha ha... du kan inte annat än att "höfta till" för det är bara siffror som din skatt & moms ska baseras på. (Man betalar in i förväg som vanligt och sedan vid deklarationen så kvittas "de riktiga siffrorna" mot de preliminära inbetalningarna.) ;-) Höfta på du! :-P (Dessutom kan man skicka in en ändring ifall man ser att det visar sig vara heltokiga "höftningar", så det är inte hela världen...)



Ha en god fortsättning ni båda!!! Kram kram!!!!

2009-01-03 @ 13:57:27
URL: http://icelady.blogg.se/
Postat av: Bettan

Jag har för mig att när jag och Anders ansökte om FA så skrev vi helt enkelt noll i alla siffer-kolumner då det inte spelade så stor roll. Viktiga är när det väl börjar trilla in pengar att det ska stämma då. Och DET är ingen lek. Lycka till sötnöt!

2009-01-04 @ 05:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0