Vikt, Bantning och träning

Det är skit jobbigt helt enkelt.
det är så mycket att tänka på hela tiden så man blir vansinnig.
en säger att man ska gå upp tidiare varje morgon och gå ut o gå en timma innan frukost.
nope.. jag funkar inte om jag inte får frukost först.
dessutom går jag redan upp vid 6 tiden... i
nte tänker jag börja gå upp vid FEM bara för att få ta en promenad!?!?
hade jag tyckt det lät bra hade jag varit hundägare.
Sen måste man äta på regelbundna tider..
jo då det köper jag.. men där är ett problem till
jag jobbar skift.
ena veckan 7-16   andra veckan 12-21
kvälls veckan sitter jag dessutom fast nere på en terminal och får inte gå därifrån (vakt jobb)
måste sitta där, vilket innebär att jag inte kan gå iväg o äta middag någon halvtimma vid 6-7
för det är då det är som mest att göra på jobbet.
så det sket sej..
och det är DÅ sötsuget kryper på.. då man inte kan äta när man behöver.
det är det farliga.
allt går att lösa, jag vet...
och vilka tips eller tricks folk än har att komma med vet jag om dom alla och har hört alla.

jag har hört allt om alla olika fetter, alla okila träningar..
alla sätt att förbränna o vänja kroppen o blaha blaha.
jag är inte tjock för att jag inte vet bättre.

jag har iallafall kommit fram till en lösning somjag tror kan passa mej.
dom veckorna jag jobbar dag ska jag försöka komma ut på promenader.
dom veckorna jag jobbar kväll ska det vara yoga och dansmatta som sätter fart på vikten.

jag har varit skitduktig när det gäller sockersuget iaf.
har inte ätit godis på en vecka iaf.. (två veckor nästan med ett enda litet undantag)
jag har motivationen att om jag håller mej ifrån socker i veckan så FÅR jag äta det på lördag..
håller jag mej ifrån det på lördagen oxå är jag jätte duktig..
men jag får äta godis då iaf.
men det är fan inte lätt.. jävla socker.. man blir ju som en jäkla knarkare.. =(

jag ska ta reda på vad man gör med en såndär stor boll..
man ska vist träna rygg o mage med en sån..
men jag vet inte hur man gör..
den har ju inga öron som dom på lekis.. så man kan ju inte hålla i öronen o hoppa runt på den.. 
vad kan man då göra??? HUR gör man DÅ?

men yoga ska jag fan börja med.

o köftis måste jag gå till oxå.. det har lossnat lite gamalt jox från en tand.. =/
en gamal lagning som gått sönder eller något.. det är lite dumt.
kan bli ett jäkla problem om jag inte går o fixar det snart.

nu kommer min underbara arbetskamrat Omar.. hör honom genom koridorerna.. han skratt hörs på en mils avstånd.. hehe.. bai bai!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0