Inte hemma...

Ja nu sitter jag hemma hos min vän gbg och vilar fötterna, jag är helt slut. 

På tåget fick jag för mej att jag hade en onumrerad plats så jag satte mej på ett bra säte, sen kom det en tjej och ville ha sin plats så jag flyttade. När jag visade min biljett visade det sej att jag visst hade en egen plats. Men han sa inget, så jag satt kvar där.. skulle jag behövt så hade jag väl flyttat på mej igen då och satt mej där jag skulle. Men jag slapp.


Iförrgårgår gjorde jag något spännande.
Jag var någonstans där jag inte fick vara och gjorde något jag inte fick göra.
Men det visste jag inte först. Det slog mej efter ett litet tag.

Jag var i Liljeholmen och väntade på Ingela, vi skulle ta en fika.
Men jag var där lite väl tidigt så jag fick vänta. När Jenny inte längre hade tid att prata bort tiden med mej så tittade jag med omkring och såg ett köpcentrum.
Jag tänkte att DÄR kan man fördriva tiden, man kan iallafall titta på dom kläder och saker man skulle köpt om man hade haft pengar till det.


Det såg ut lite som en arbetsplats men det verkade ändå fint därinne så jag hitta en ingång och gick förbi vakterna som stod där o pratade om något viktigt med varandra.
När jag kom in var det folk som sprang hit o dit och fixade o donade, men jag gick vidare lite försiktigt och tittade in överallt, bara kasta ett öga sådär, gick inte in någonstans.. men efter några meter till så tittade jag runt och insåg att det var BARA folk som jobbade där, alla var jätte finklädda och satte upp ballonger, några servitörer gick runt o hällde upp vin i MASSA vinglas som var snyggt framställda och la upp bröd och plockade fram mat..
Det skulle vara fest insåg jag.. men det var inte EN ENDA som INTE jobbade på stället såg jag rätt snabbt och insåg att jag kanske inte riktigt skulle vara där just då.


Jag gick efter en tjej som skulle någonstans så det såg ut som jag skulle med henne, sen såg jag mest bestämd ut som jag visste vart jag var på väg.
Några tittade lite på mej men inte så mycket, det är ju massa butiker där med alla möjliga folk och byggarbetare o allt..
Jag smet iaf igenom allt och ut på andra sidan.
Fick sen veta att dom skulle öppna dagen efter.
Så det var personalfesten som nog fixades till!
haha, den ni!


Zikkan sa "snacka om shopaholic som bryter sej in i nya affärscentrum INNAN dom ens har öppnat!"
*fniss*
Riktigt så var det ju inte, men ändå..



Jag kom nyss hem från Scanpack mässan, det är största anledningen till att jag är här nere.
Det var TYP som jag hade tänkt mej men inte riktigt.
Jag har fått massa bra ideér och lite reklam från alltmöjligt.
Jag hittade iallafall 1 av sakerna jag letat efter, Och har fått lite tips om var jag kan hitta resten.
Får söka runt lite när jag kommer hem.
Nu är jag helt slut!
Skulle lätt kunna lägga mej o sova nån timma eller så.
Men han jag är hos kommer väl hem närsomhellst.
Så får vi se hur kvällen blir.
Blir väl kanske lite vin o sådär, umgås o få prata.. mycket har hänt sen sist på båda fronter och vi har rätt lätt att prata med varadra.
Det är är andra gången på 7 år som vi träffas bara vi!
Det är alltid så att jag åker till någon annan när jag åker ner hit så ses vi där på fest eller liknande.
Absolut inte fel i det, har ju åkt till dom vänner jag åkt till för att jag velat! :) Hade velat hälsa på dom nu med, men jag har inte råd att lägga ut mer på resor just nu. Har skrapat ihop så jag har till detta iallfall.


Men det är iallafall rätt skoj o ses bara han o jag, få så hur bra vi umgås själva, och det går ju skit bra hittils.
Jag hade inga tvivel på det egentligen, men det är ju sådär, man kan komma hur bra överrens som hellst på fest och msn, men när det väl gäller att ses på vanliga dagar i nyktert tillstånd så kanske man inte alls har något att säga.
Men här kacklas det på som vanligt.


Han har haft en riktigt dålig period i sitt liv så det känns skönt att vara här och se honom i ögonen när man pratar med honom och få se hur han mår.Det är ingen som normalt är öppen med hur han mår, men han har definitivt blivit bättre på den fronten.


Nåja, jag ska lägga mej på sängen o lyssna på lite musik och andas ett tag innan jag ska upp och vara social igen :)


Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0