Jaha sista dagen då

Den har varit både upp och ner.
3 kunder i salongen idag,
Det var ju skoj.. eller nej vänta.. 4!!

1 som fixade 2 naglar som var av, men hon hade gjort dom andra naglarna i en annan salong, så det såg minst sagt konstigt ut när hon gick därifrån. Eftersom det är innan nyår och för henne AKUT så körde jag väl på, annars brukar jag INTE göra det. Om det inte är samma märke och material på innan, nu vet jag inte vad hon hade.. Hur som helst så var det en akut fixning och hon är glad, det är väl allt dom räknas.

På dom två naglarna jag la material tog jag självklart bort ALLT annat material först. Man ska aldrig blanda olika märken. Nu har ju hon det, men det är på olika fingrar. Så ok då.. För den här gången. Hon frågade om jag gjorde spetsiga naglar :D jag har aldrig testat! Men jag får se till att ta ner någon till salongen som vågar sej på att ha det så jag får prova göra dom innan jag säger JA till det och gör det på en fullt betalande kund.

Nästa var en vanlig påfyllning, sen en som lagade två som hon slagit av, stammis med hundvalp.. Naglar och hundvalpar är ingen bra kombo alltid.

Sista kunden var SARI! älskade underbara Sari! Hon saknar också dej farfar!

Vi tjattrade på ett bra tag och jag dekorerade hennes naglar inför nyår. Hon jobbar som kock så hon kan tyvärr inte ha konstnaglar, så det blir att dekorera hennes naturliga, men det är inte fy skam det heller. Självklart hade jag inte kameran med mej.. Idiot..JAG VET.. *suck* Ska be henne fota dom och skicka mej lite bilder.

Zikkan dök upp och hade fått tag i lite olika Cider på systemet.. otroligt satt det ens fanns något kvar! Vi körde hem Sari till hennes mamma så hon slapp ta sej runt i den här otroliga kylan! Den är inte rolig idag.

Det som var lite tråkigt o dåligt idag orkar jag inte dela med mej detaljer av. Det är bara jag som är för känslig just nu och tar åt mej av saker jag inte behöver ta åt mej av. Men det har även med att folk inte tänker att göra. Om man t.e.x har en dålig dag, eller kanske tjafsar med någon och är på dåligt humör eller vad som helst och en vän hör av sej.. Då låter man väl inte det gå ut över vännen? Får man sms från någon som inte har med det att göra är man väl inte kylig och ifrån stötande? Man kan säga "du jag har en dålig dag idag, kan vi höras sen/imorn/en annan dag" det tycker jag är helt ok. Men inte bara vara off och kall mot personen ifråga. Då tar man det ju personligt. Det är något jag verkligen kan störa mej på, Normalt sett gör inte jag så mot andra. Inte om dom inte förtjänar det.

Det kan lika gärna vara jag som läser in för mycket i saker och ting och lägger för mycket tyngd på detaljer just nu. Men jag är som sagt inte den mest stabila och lyckligaste personen här för tillfället och då kan det bli så. Jag trodde ju JAG gjort något fel, eller att det var "tjall på linjen" mellan mej och den vännen. När det inte ens hade med mej att göra (vad jag vet)

JO en sak till Inatt när jag sov själv, Zikkan sov på jobbet.. Då låg jag och funderade och filosoferade för mej själv när jag plötsligt fick för mej något sjukt. Och det värsta var att det inte släppte med en gång heller. Jag har gått och fnulat på detta hela dagen. Jag pratar med två personer. Har inte träffat någon av dom. Detaljer orkar jag inte med och det är rätt oväsentligt. MEN, jag fick för mej att dom två var EN person som spelar något knäppt jäkla spel med mej och bara lurar mej till max! Har ni fått för er det någongång? Jag ser inget dom kan vinna på det, utom kanske att garva åt mej från andra sidan sverige. Det är mycket som talar FÖR min teori här, men mycket som talar emot den med. Puckad som jag är så kunde jag inte hålla tyst och på ett lite snyggt sätt berättade för "den ena" att "for all I know, så kan du och **** vara samma person" Han tyckte det var väldigt underhållande tydligen, men jaja. Jag lär berätta detta för dom ändå när vi ses om det nu visar sej att jag har fel. Vilket jag verkligen hoppas.

Hur som helst kommer det bli en rolig historia i slutändan. Det har ju som "den ena" svarade hänt konstigare saker på internet tidigare.

Nej nu ska jag gå ut o gotta mej med chips och cola som vi unnar oss idag. Ha ett gott nytt år nu alla mina vänner och resten av er med för den delen!

PUSS O KRAAAAAM

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Jag förstår så väl hur du känner. Är själv i en situation där jag har "längre bromssträcka" och måste tänka klokt vilka situationer jag utsätter mig för-och som du säger-har man en dålig dag så kan man säga det-inte bara vara off och kall. Men alla gör fel ibland.

2009-12-31 @ 07:12:51
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0