Inkassokrav! :(

Att det ska vara så knepigt att meddela folk hur allt funkar.
Jag valde att avbetala en lite grejj, den kostade 4.000 inga stora pengar, men jag kände att jag inte hade hela summan på en gång. SÅ jag valde avbetalning. 
Happ, Det var kopplat till Kreditor, Gör mej inte så mycket att jag inte kände till företaget, skulle ändå snart vara av med detta..  Har betalat lite varje månad i två månader och nu skulle jag få för den tredje inbetalningen. 
Men då kommer ett INKASSOKRAV!?   
Varför??
jag har ju satt in pengar hela tiden.. 
Jag ringde med en gång o frågade hur fan de här gick till. 
Jo, såhär är det, sa tjejjen. 
Du måste skriva på ett avtal med oss om att du vill ha avbetalning 
(gjorde jag inte det när jag kryssade i rutan "avbetalning" och fyllde i med mitt namn?)
Och sen ska du skicka in den till oss
SEN får du faktura varje månad som säger vad du ska betala in och hur mycket du har kvar. 
Det du har gjort är att bara betala in litegrann från en vanlig faktura. 

Vilket pucko måste ni tänka nu

Men om ni kryssar i rutan avbetalning. 
Och sen får hen en faktura där hela beloppet står, datum och 
en "minst att betala" ruta... Då tycker iallafall JAG att det ser ut som en avbetalnings faktura. 
Men det var altså en vanligfaktura där dom meddelade vad minsta inbetalningsbelopp hade varit om du hade fått avbetala. Välldigt märkligt.

Suck, så nu måste jag ju betala in dom där 160:- oxå.. Inte heller stora pengar, men grymmt irriterande. 
Hade ju hellre lagt dom pegarna på något roligt på semestern. 

Tänker betala av det här fort så jag slipper tänka på det sen. 
Har några små räkningar som jag avbetalar på, känns lite puckat.. det är inga stora pengar på något av dom. 

Nästa månad när vi inte behöver ha pengarna för semester så ska vi beta av alla våra små avbetalningar och kredit konton. Jag tycker sån planering är lite rolig.. haha! jag är lite märklig i skallen ibland, men jag ser fram emot att få saker fixat, det ger mej en kännsla av att man kommer någonstans. Att man lyckas avsluta något o så.. 

nu ska jag snart pallra mej av till jobbet, Inget jag direkt brinner för men det är fredag så det kanske händer något kul där (ehm... jo eller hur)    det är iaf helg snart. 
njut av solen!
  

Kommentarer
Postat av: Jacob Lovén

Hej!



Jag heter Jacob och jobbar med konsument- & marknadsfrågor på Kreditor. Jag vill inleda med att beklaga att du upplevde det som krångligt när du valde att delbetala ditt köp via oss. Enligt svensk lag måste man skriva under ett kreditavtal vid delbetalningar över 1500 kr och/eller 45 dagar.Vi försöker göra våra tjänster så enkla och användarvänliga som möjligt för både butiker och konsumenter. Har du något bra tips på hur vi kan göra det enklare får du gärna gå in på www.faktureramig.se och lämna feedback, bästa idéerna belönas med en iPod touch.



Mvh

Jacob Lovén

Kreditor Europe AB

2008-07-22 @ 14:42:07
URL: http://www.kreditor.se
Postat av: Lisa

Oj då haha svar från självaste huvudpersonen, det var inte illa!

Fick din bloggadress nu av Z, kul att du oxå har en blogg!

Jag har skaffat husvagn, så vill ni så får ni bo i den och sova ostört när ni kommer upp!

Ha det, nu ska jag fortsätta läsa på din blogg en stund, sen blir det nog till att åka ner till stranden och bada igen, det är ju såååå fint väder här äntligen!!



Lisa

2008-07-27 @ 17:03:33
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0