Ta inte för givet, Njut istället.

Jag blev tagen för given, det var dumt..
Tagen för given och inte uppskattad för allt jag gjorde, jag gav och gav och gav och stod där som en sten mur.
visst fick jag lite tillbaka.. ett rågat mått då och då...
but lets face it.. If you want something you go and get it.. right?  And he never came to get me.
Men där stod jag.. tjurskallig och fast bestämd.
tills någon väckte mej, och visade att jag faktist kan bli uppskattad för det jag ger och gör.

Det är välldigt lätt att ta någon för givet, jag har lyckats med det jag med såklart.
Man vänjer sej på något sätt, tar det såsmåningom som vardag och glömmer hur unikt det den personen ger dej verkligen är. Man vänjer sej vid att få energi och blommor kastade på en.
Men när det inte mer kastas några blommor då?
när publiken gått hem... då står man där själv.. för man bad dom inte att stanna..
man tog aldrig in någon i sin loge, tog aldrig in någon innanför sin mur... så man står där själv sen.

Det känns annorlunda, men välldigt bra att få tillbaka energi som jag blivit av med,
att någon säger dom orden jag aldrig riktigt vågat.. att någon bara häller ur sej MINA tankar.
det är nog inte något man är med om så många gånger i livet kan jag tänka mej
det krävs ett ganska speciellt band för att man ska kunna avsluta varandras meningar och i samma sekund som någon av oss vaknar på natten så skriver den adra ett sms " är du vaken"
veta när den andra har mardrömmar och ringa i samma sekund som den andre säger ens namn.
Hahah.. han tyckte det var jätte läskigt först,  men nu skrattar han mest o säger att han har vant sej.  ^^

Det känns underbart att ha hittat en vän som kan komma en så nära på såhär kort tid.
Och som samtidigt med sitt liv och sin historia ändrar och förbättrar min syn på livet och allt runt omkring..
Han satte lite mer färg på naturen, solen lyser lite starkare ;)

Sen om det är mer än vänskap det kan man inte veta såhär tidigt,
Det säger ingen av oss att vi tror heller.
Det vore ju onekligen mysigt, men om det är så, så visar det sej sen.
Men det behöver det inte nödvändigtvis vara, att vara vänner med sånthär band är bland det vackraste som finns.

Ha inga förhoppningar Monika Ha inga förhoppningar Monika
*mummel från förhoppningarnas drottning*
Det är jävligt dumt.. jag vet. men jag älskar att drömma o leka med tankarna
Det bästa är just nu att jag FÅÅÅÅR göra det om jag vill
för det möts av samma sak från andra sidan.
ÄVEN fast vi faktist är realistiska och har fötterna på jorden.
Man måste kunna balansera.
och det skulle nästan vara omänskligt att INTE tänka, undra o små drömma i den här situationen.

Idag lyser inte solen ute,
Men på något sätt känns det som den gör det ändå.
Så jag ska ta på mej jackan och ta en kopp choklad kaffe och gå ut o sätta mej ett tag och bara vara.

När du kommer hit så stannar vi tiden.. Ok?

~ If you leave me now, you take away the biggest part of me~

Kommentarer
Postat av: Storbubbsis

meeen......lillbubban!...OJOJ...va fiiiint du skriver pluttis....ja ska titta in i dina ögon o stanna tiden, vi gör det tillsammans...du bara är den du är, och det fyller min hela värld, du behöver inte göra nåt...fötterna på jorden, men huvvet e bland molnen titt som tätt, du vet..;)

28 timmar kvar...nu e klockan 08.00...

2007-04-20 @ 07:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0