Suckarnas gång

Vi har en ganska lång korridor här på jobbet.
ca 50 meter (det är faktist ganska långt)  :)   (och ja jag har försökt mäta den själv med fötterna)
När man går ensam genom en sån gång så sträcker man ut armarna för att se om man når från vägg till vägg.
man går lite konstigt så det låter roligt om fötterna, man gör miner och sånt, om man är på bra humör förståss. Eller åtminstånne någolunda.. För det tar ju sån tid o man måste underhålla sej undertiden.
men titt som tätt så öppnas dörren på andra sidan och någon går i gången mot dej.
Då plötsligt tänker man på hur man går, man gör inga miner och så blir man lite.. ah, det blir lite pinsamt.
man tittar ju rakt fram men man vill ju inte glo på personen som går emot en (om man inte känner personen förståss får då fjantar man oftast för att få den andra att skratta eller så utbyter man dom gamla tråkiga fraserna "tjena, läget?   jo lugnt, själv då?   ah ,jag lever... kul med "--valfriveckodag--"  va?  hah, ja eller hur.. snart är det iallafall helg" )

men det blir så konstigt när man möter någon man inte känner i en sådär smal relativt "lång" korridor. Man vet inte var man ska titta, och när man ska ta den där korta ögonkontakten för att se om den andra hälsar.
man glor på dom fula tavlorna man sett tusen gånger och ner i golvet och överallt utom på personen som man möter,
för man vill ju inte vara oförskämd och stirra på dom/den/han/hon.
Man tänker som sagt på hur man går, för säääkert så stirrar den andra personen på en.... ehm.

Fast det roligaste är att se hur folk försöker maskera sej, om man t.e.x gör en knäpp min och kommer runt ett hörn och möts av någon så ska man försöka se sådär "normal" ut som att man bara gäspade eller något.
Tycker de e skoj o se hur folk ser ut då.

Ja det här vart ju ett jäkla intressant inlägg eller hur?
hah!
Nu ska jag gå ner o sätta mej på min arbetsplats och läsa tidningen :)
ha det fint!!


Kommentarer
Postat av: Lizaloop

haha ja det var ett intressant inlägg, jag skulle då le och hälsa, absolut!

2008-09-04 @ 19:49:30
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0