Framsteg och förväntan

Alltid roligt när man ser att man blir bättre på något.
Nyss var Sara här o fick sina naglar fixade :)
Lite praktik såhär på kvällskvisten.   Dom blev mycket bättre den här gången och jag blir bara mer taggad till att fortsätta.
Och nu Jääävlar ska dom hålla.

Fick ett skit bra utlåtande av min lärare sist vi var där, då ahde jag gjort naglar på mamma.
roooligt :)  Nu har jag fått en stor putt frammåt. whiiie

Nästa vecka ska vi ha sminkparty här hemma.  typ som tupperware fast smink :)
Jag är jätte nyfiken och ska kolla över ekonomin, kanske kommer blir lite fattigare efter den kvällen... igen.. haha
Måste ju tänkte på att de tinte bara är jag som lider om jag gör av med alla pengar. 

Fredrik sitter o spelar Call of duty 3 på wii, kul när man gett bort en sån perfekt present, han blev verkligen jäääätttte glad.


I Augusti ska vi ju åka upp till Norrland för att hans syster ska gifta sej, men för att vara helt ärlig så blir man inte sådär  jätte sugen. Man tycker ju såklart att hans syster borde bli jätte glad över att lillebror kommer upp till ens bröllop..
eller hur?
mej har hon aldrig träffat men hon säger att hon ser fram emot det som sjutton...
det märks inte riktigt måste jag säga.
Hon bor i ett hus med rum och kök.. .. men vi får inte plats.. hon har inte plats för oss!!?? Jag blir lite chockad.
Det ska altså vara ett jätte litet bröllop, knappt dom närmsta är inbjudna. 
Men hon har visst så mycket folk där så vi inte får plats. 

Då säger Fredrik att vi nog bor hos en av hans nära vänner istället.. 
men då säger hon (jag blir chockad igen)  att hon tycker vi gott kan hyra en iten stuga för 300:- per natt i närheten av henne så vi
"kan få umgås lite oxå"  

Ehm... jag menar.... altså........      WHAT?
Om det nu ligger i hennes intresse att umgås med oss, träffa mej och få ha sin lillebror nära som hon knappt sett på ett år, gör man inte rum för oss hemma hos sej då? kommer ens polare först då?
Jag ska fixa hennes bröllopsnaglar och skulle vara smakråd till smink o gu vet allt hon sa , och hon har längtat så mycket efter att få träffa oss o de ska bli så kul...

*harkel*
jorå satteeeeee.. men visst.
O sen knorrar hon om at "men att åka till London på vår semester i två dagar... "det har ni allt råd med"
Prioriteringar.. look who's talking.

Ibland har jag undrat mej till huvudvärk över hur hans syskon tänker och beteer sej..
hur hans bror bara kan skita i att ens ringa sin lilltebror på hans födelsedag.. o sen ljuga om det och sen själv ringa på sin födelsedag o fråga varför inte fredrik hört av sej.
När Fredrik får fast anställning i sthlm svarar han med "jag sitter o fiskar"
eeeh.  yeay?  det finns massa mer som jag inte drar upp här.
Men samtidigt har dom fantastiska sidor som  tillomed gör Fredrik förvånad,
hur hans syster o jag kan prata hur länge som hellst i telefon om allt o inget och att hon tydligen öppnar sej mer än han hört innan, tillomed blir rätt känslomässig ibland.
Hans bror ringer på min födelsedag o sjunger för mej o.s.v
så jag har sett många bra sidor.. men ibland blir man minst sagt  chockad.

Jag har själv inga syskon, men jag skulle behandla dom med myyycket mer respekt än jag tycker dom gör mot honom.
Han förtjänar det verkligen.

Nej nu är han hungrig o jag med liiite.. ska laga lite middag
(kl 00 på natten.... men man måste äta, det har mamma sagt)

hej hej!


Kommentarer
Postat av: Sara

Fin blogg du har! Länkar till den från min nu =)



Tack för nailsen, skickar bild sen så kan du lägga upp den och viiiiiiiisa

PussOchKram

2008-07-01 @ 00:28:57
URL: http://saraskara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0