Altså, det här med bantning

Det går åt helvete.
Iallfall känns det så,
Jag tycker inte det händer någonting. Känner ingen skillnad på kläderna heller.
Och då har jag ändå hållt på sen i början av juni. MER skillnad skulle jag väl ändå få känna?
Nu har jag inte varit så duktig sista två veckorna, men inte SÅ dålig, jag tänker ju mer på vad jag stoppar i mej och mängderna har minskat en hel del.
Inte fasen förlorar jag 1 kg i veckan iaf... inte ett halvt heller.
Mår inte så bra i den vikten jag har så jag MÅSTE göra något åt det.
Jag vet precis var jag ska, och det är inte så hysteriskt mycket. MEN DE GÅR JU INTE!  =(
Känns som jag provar det mesta men inget verkar ge resultat så jag tröttnar o så sackar disiplinen efter, så är jag tillbaka på ruta ett. 
Vi har faktist ändrat på en hel del av våra vanor, men inte märker jag ändring på något. 
Även om jag inte äter allevo som jag gjorde innan så lagar vi inte till en sockerkaka en kväll mitt i veckan bara för att. 
Vi köper inte godis så ofta, och när vi gör det är det inga mängder. Dessutom är vi faktist rätt duktiga på att hålla det till helger.  Cola Zero dricker jag fortfarande, men sist då jag förlorade en massa vikt drack jag det med. Samma gällde Fredrik då han gick ner 20 kg. Då drack han läsk.
Så det kan ju inte vara ALLT... Klart att det skulle hända mer om jag slutade med det, men det är som att sluta med kaffe.
Inga direkta feta såser har vi till maten heller.   HUR mycket ska man behöva ändra för att bli av med några kilon?
vi har bytt bröd med. Vi har ändrat lite överallt.

Men det värsta jag vet är när folk ska "hjälpa till" genom att berätta för mej hur man går ner i vikt.
Du ska äta tre gånger om dagen, med två mellanmål, samma tider på dagen så kroppen får rutin Och du måste röra på dej

NO SHIT!? som om jag inte viste det?  VEM kan ha undgått det? Det har tryckts i en sen man var liten. Om inte annat så får vi läsa det  vaaaarje dag  i tidningarna och höra det på tv.
Jag är inte dum, jag är överviktig. När ska folk lära sej skillnad på det?
Det finns säkert 10 olika bantningsmetoder. och alla har olika sätt.

I förrgår när zikkan jobbade natt åt jag dålig mat.
Vi hade typ inget hemma och jag var så less på att inget funkar ändå så jag sket i vilket.
 Jag åt fullkorns snabb maccaroner och fläsk och någon orient sås zikkan köpte förut till grill kött.
När jag satt där med tallriken tänke jag att, den här maten är inte bra i NÅGON diet.
Maccaronerna får man inte äta i GI
Resten var dåligt enligt viktväktarna och logiken och alla "tips" man får från folk som ska hjälpa en att gå ner i vikt
*surar o muttar*
så inget av det jag hade skulle jag fått äta om jag hade läst tidningarna eller orkat lyssna på folk.

Speciellt en här på jobbet.
Jag blev gaaaaalen på henne, som tur var så höll hon käft tillslut.
 En enda gång gick jag til henne för att fråga hur fasen man gör med en såndär stor gummiboll, den har ju inga öron så man kan inte hoppa runt med den som man gjorde på dagis direkt.
Hon gav mej lite tips och sen blev hon tydligen min privata dietist.
Hon kom o tittade på vad jag åt på dagarna och frågade
-"jaha, var har du grönsakerna då???"
-Hemma!? hurså?  jag har matlåda, orka göra en sallad som bara blir brun o sunkig!
-Men du kan ju ha dom här o skära upp till varje måltid.

nästa dag (jobbade 12-21 så jag hade middag/lunch kl 4 den dagen)
-jaha, är det här middag? alldeles för tidigt, oj vad mycke mat du har, man ska bara äta lika mycket mat som din knutna näve är stor, det där är säkert tre nävar.
- ja det är 4 potatisar och en köttbit, är det inte förjävligt!

sådär kunde hon komma varenda gång jag åt mat där.
jag slutade att ens hälsa på henne och började äta på andra ställen.
jag blev så less. sen nääär hade jag bett om hennes "expert" råd? hon är typ 150cm och väger säker 40kg

Nu låter det som jag är 160 och väger 110 kg, men så äre inte,
jag har två storlekar för stort i kläderna enligt mej själv och jag vill gå ner 15 kg.
15 kilo vore inte så svårt, =(  men det är ett helvete.

nog med klagomål
Hoppas ni är lite gladare än mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0